Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Novel Saya Tunggu Awak by Bonda Nor Full Episode

Konten

    Baca Novel Saya Tunggu Awak Full Episode - Novel ini berkenaan seorang ustazah yang menjadikan kitab Bidayatul Hidayah sebagai bahan pengajarannya. Bidayatul Hidayah bermaksud Permulaan Taqwa. Ia diambil bersempena nama sebuah kitab karangan Imam Al-Ghazali.

    Menerusi novel ini, kisah mujahadah menepis cinta ini bermula gara-gara penglibatan kedua-dua watak utama dalam penganjuran satu seminar yang dipanggil Seminar Bidayatul Hidayah.

    Kitab Bidayatul Hidayah umpama satu manual harian seorang Mukmin yang menyentuh aspek-aspek utama kehidupan mereka. Begitu juga dengan kaedah penulisan novel ini yang cuba menyentuh beberapa permasalahan utama yang sering timbul dalam kehidupan manusia.

    Dengan ilmu dan kekuatan mujahadah, manusia mampu merentas bidayatul hidayah atau permulaan taqwa.

    Bidayatul Hidayah mungkin bukan satu nama asing bagi ahli-ahli agama namun ia satu nama yang agak baharu bagi masyarakat seluruhnya. Justeru diharapkan menerusi pemahsyuran semula nama ini akan menarik perhatian mereka untuk membaca kitab Al-Ghazali ini dan memanfaatkan isinya.

    Pada postingan kali ini saya akan berbagi cara baca novel yang berjudul Saya Tunggu Awak dan juga akan mereview singkat tentang novel ini.

    Deskripsi Novel

    Judul: Saya Tunggu Awak

    Penulis: Bonda Nor

    Penerbit: Galeri Ilmu Sdn Bhd

    Rating: 4.21 (Sangat bagus)

    Genre: Ilmu, Agama

    Novel Saya Tunggu Awak by Bonda Nor Full Episode

    Cara Baca Novel Saya Tunggu Awak Full Episode 

    Novel yang berjudul Saya Tunggu Awak ini sangat seru untuk di baca. Kamu dapat membaca novel ini melalui aplikasi Goodreads yang dapat kamu download di google play Store dengan cara mencari "Saya Tunggu Awak" di menu search aplikasi Goodreads atau Langsung Buka Disini.

    Setelah membuka link diatas, nanti kamu akan di arahkan ke situs safelink, silahkan scroll kebawah, tunggu beberapa saat, dan klik Link Baca, maka kamu akan di arahkan ke situs Resmi Novel ini.

    Kesimpulan

    Nah, itulah review dan cara membaca novel Saya Tunggu Awak Full Episode. Novel ini merupakan novel yang cocok untuk dibaca bagi kamu yang suka novel bergenre ilmu, agama. Bagaimana pendapat kamu mengenai novel ini? Apakah seru untuk di baca? Silahkan berkomentar dikolom komentar dibawah.

    Posting Komentar untuk "Novel Saya Tunggu Awak by Bonda Nor Full Episode"